Aidil Adha 1429H

Insya Allah setiap kali menjelang Aidil Adha aku akan beraya di samping ibubapa dan keluarga tersayangku kecuali sekiranya terdapat urusan-urusan lain yang tidak memungkinkan aku pulang ke kampung halaman.

Aidil Adha kali ini sekali lagi aku kembali ke kampung halaman setelah dua Aidil Adha yang lalu aku berada di bumi ambia berkhidmat kepada tetamu-tetamu Allah serta menunaikan fardhu kelima.

Walaupun terpaksa menempuh perjalanan yang yang panjang selama 12 jam dan amat membosankan disebabkan kerosakan kenderaan serta kesesakan lalulintas dalam keadaan hujan yang berterusan dan musim banjir, namun tetap ku tempuhi jua bersama mertua yang ingin beraya bersama ibubapaku buat kali dan pertama kali menjejakkan kaki ke kampung halamanku setelah hampir sepuluh tahun aku mendirikan rumahtangga ....

Walaupun dalam kegawatan ekonomi, raya tahun ini acara korban tetap ku jalankan ...




No comments: